lördag 24 november 2018

På banan igen!

Nu tror jag att jag snorat och hostat färdigt för denna gång!

Liten lägesrapport vad som timat sen sist.

14 november: Ont i höger arm. Skada efter att läkare bedövat genom att blockera nerver vid handledsoperation för nio år sedan och det misslyckades men har ont emellanåt. 
Sonen åkte till Sydafrika med jobbet.

15 november: Artikel i Hela Gotland om Kenneths systers son, marinmannen i Fårösund, Magnus Freij.
Kenneth ringde Anticimex ang. råttor och möss i huset.

16 november: Till Kumla och handlat livs. Åt hos Henkas. Körde in en kärra ved.


17 november: Packat bilen med knyppeldyna och bröd m.m. till fika på Örebrouddarnas julknyppling. Gun och jag åkte till Örebro.

T.v. Karin Landtblom, som hade försäljning av knyppelmönster, garner m.m. 


Ivriga knypplerskor.

Julmotiv på gång.
 
18 november: Ebba kom igår och sov över för vi stöpte ljus idag i Gällersta forngård.
 


Ebba är koncentrerad.

24 ljus fick jag med hem, Ebba lika många.
 
19 november: Ganska trött idag efter allt i helgen. Åkte till Kumla församlingshem med frottéhanddukar och stickat babyset, som jag gjort. De packar och skickar till behövande.
På eftermiddagen var jag i vävstugan hos Fladdret och till Örebro på knyppling på kvällen.
 

Löpande band.

De här paketen fanns när jag var där, blev många fler senare. 
 
20 november: I vävstugan på eftermiddan, vävning. Jag skedade klart daldrällen, knöt fram väven och knöt upp och ner den.
 
21 november: Inte gjort något, plockat lite. Till Örebro på kvällen och provade på brickbandsvävning.
 
Solveig varpar.
 

Trädning av brickor.

Margareta börjar få ordning på brickor och varp.
 
Slöjdkonsulent Lina t.h. är igång med vävning.
 
 
22, 23 och 24 november: Städat köket, putsat fönster och satt upp andra gardiner, fått jättefint!
 
 
Vädret har varit grått och varmt men nu är det minusgrader dygnet runt.
Tyckte jag såg månen, stor och rund, på himlen, så vacker!
 
Ha en skön söndag! 

 
 

 
 
  

 

4 kommentarer:

  1. Skönt att du mår bättre ��
    Säger kusin vitamin.

    SvaraRadera
  2. Skönt att du blivit bra! Med ditt program behövde du vila från bloggen en tid. Mycket spännande du håller på med. Några år nu sen jag var med och stöpte ljus. Kul med den typen av traditioner.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja fast mycket vila blev det inte!
      Det var mysigt att få med barnbarnet på ljusstöpningen. Hon var så stolt och glad när hon åkte hem med alla ljusen.
      Kram Inger

      Radera