måndag 5 november 2018

Solen, var är du?

 
Oj, så grått och dimmigt det har varit hela dagen.
Småregnat har det gjort till och från, 8 grader idag.
Tur att jag tvättade fönster igår!
 
Idag fick jag städa råttskit igen, i vävstugan.
Den här gången hade de varit i lådorna också,
ätit på värmeljus och grytunderlägg i kork.
Så trist!
 
Kenneth tog en tur med husbilen till Vikbolandet.
Han hade köpt ett hjul till sin traktorgrävare, på tradera och det skulle hämtas.
Alltså fick jag äran att sätta fyr i vedpannan.
Det gick fint!
Varmt har det varit idag så jag behövde inte elda så länge.
 
På eftermiddagen var det träff i min vävstuga, Fladdrande läppar.
Två tanter stickade vantar, en vävde flamskt, en monterade sin flamskvävnad
och jag stickade på min sjal.
 
Ikväll åkte jag in till Örebro på knyppling.

Jag har börjat på årets julknyppling, ett juläpple.
Så kul att börja med något nytt!


1 kommentar:

  1. Låter så trevligt att träffas i vävstugan och att du börjat med ett juläpple!! Råttor är inte lika trevliga. Hoppas de håller sig borta.

    SvaraRadera