onsdag 20 mars 2019

VÅRDAGJÄMNING!

 
 
Härligt!
Nu kan man börja leva igen!
 
I lördags kom tranorna, ett säkert vårtecken!
Eftersom vi bor ett stenkast från Kvismaren,
behöver vi inte åka någonstans för att få se tranorna.
De seglar så vackert över hustaket!
Men jag tror korparna, som håller på att förbättra sitt bo i vår skogsbacke,
blev lite förundrade...de har varit ganska tysta sedan dess.
 
" Bosse" bofink kom också i lördags.
Han satt i syrenbersån och såg vilsen ut...var är maten...
 
När jag åkte till Örebro i måndags så låg ett femtiotal svanar på ett gärde utefter vägen.
 
(Bilderna ovan har inte jag tagit, lånat dem på nätet.)
 
Fortfarande är det kallt på nätterna och en och annan snöflinga singlar ner
men jag tycker nog att det doftar lite vår!
 
Jag har bevistat ett antal årsmöten under eftervintern, har två kvar
sedan ska jag betygsätta dem.
Det, som garanterat kommer allra sist, är årsmötet med Traktorföreningen.
Där fanns inte någon verksamhetsberättelse och ingen verksamhetsplan.
Jaja, jag ska inte vara med där något mer år.
Föreningsmänniska, som jag är, så mår jag dåligt när inget fungerar på ett möte!
 
Neej, nog med gnäll, nu njuter jag av den annalkande våren!
 
Ha en skön dag!
 
 
 
 


2 kommentarer:

  1. Så härligt läsa ditt inlägg. Våren finns där och i mitten av nästa vecka gör vi som flyttfåglarna, vi flyger hem! Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Välkommen hem till våren!
      Kram Inger

      Radera