fredag 12 april 2019

Oj, är det redan fredag!


Visst är det konstigt när veckan går så fort
så man inte riktigt vet vilken veckodag det är!
 
Idag hände det igen! 
Jag la mej vid 12 inatt och har varit jättetrött idag 😩
Det blir klockan två inatt!
 
Försökt att hålla igång ändå.
Bytt vintergardiner mot ljusa sommargardiner.
Tänk när man hänger upp lite mörka gardiner på hösten, så mysigt.
...och nu blir det lika mysigt när man släpper in ljuset!

Tänkte försöka mej på fem en fredag-vecka 15, nostalgi, som elisamatilda funderar på. 
 
1. Vilken låt tar dej tillbaka till discotiden?
    Jag har ingen erfarenhet av discotiden, var runt 30 år och tvåbarnsmor.
 
2. Vilken maträtt påminner dej om din barndom?
    Risgrynsgröt serverades alltid på lördagskvällen och därefter kaffe/saft och radiokaka.
 
3. Vad för trend skulle du vilja se komma tillbaka?
    Vet inte riktigt, jag har aldrig följt några trender.
 
4. Vilken var din första cd/LP-skiva/kassettband du köpte?
    Jag köpte en EP-skiva med Dario Campeotto.
 
5. Tittar du någonsin igenom saker och lådor med saker du sparat?
    Jo, jag tittar igenom gamla saker när jag får för mej att städa.


2 kommentarer:

  1. Jag känner igen mig i dina svar! När skolmaten infördes i skolan och man ännu gick i skolan på lördagar, fick vi alltid risgrynsgröt på lördagarna.
    Ha en fin helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo men visst känner vi igen varandras vanor och svar, vi är ungefär lika gamla... neej, lika unga!
      Kram

      Radera