torsdag 18 april 2019

Påsklovsknyppling!


Vår flyer,  tror jag det heter.

Tjejen knypplar ett armband .

Bokorm på gång.

Fler ormar! 

Här knypplas påskägg. 

Några från vår knyppelförening, Margareta, Kerstin  Lilian och jag,  visade och hjälpte lediga barn att testa knyppling.
De provade att knyppla både påskägg och bokormar  (bokmärken).
En tjej hade egen knyppeldyna med sej och gjorde ett armband. 
Så kul att den unga generationen ville prova på! 
Vi var på biblioteket i Kumla.

Idag var jag på besök hos "tant" doktorn. 
Jag fick lite fler medikamenter för min allergi och rassliga luftrör annars var det okej. 

Utesittarväder har det verkligen varit idag! 
Så skönt! 
Lille kissen, som är på besök, har varit ute nästan hela dagen. 
Han tyckte också att det var skönt...tror jag! 

Nu blire sängen, lång dags färd mot natt imorgon! 



1 kommentar:

  1. Så trevligt att du tar tid lära ungdomar knyppla. Dessutom att lära sig knyppla något som ligger nära dem! Jag hoppas verkligen att knyppling fortsätter i den unga generationen!

    SvaraRadera