torsdag 11 april 2019

Varför min blogg heter Sjusoverskan!

 
 
Det här med att gå och lägga sej tidigt,
det är väldigt överskattat!
 
I måndags kväll gick jag och la mej före elva,
låg och läste en stund och somnade så småningom.
 
Jag hade klockan på väckning vid nio
för en rörmokare skulle byta blandaren i köket. 
 
Såå trött!
Hel dagen åt skogen!
 
Framåt kvällen blev det huvudvärk.
Treoshot och så blev det bra.
 
På nattkröken såg jag ut ungefär så här, hahaha!
(lånade bilder)
Klockan två la jag mej på tisdagsnatten
och jag var mycket piggare dagen därpå.
Jag sov till tio och den tiden är nog min, dvs. sjusoverskans kropp inställd på.
 
Liten förklaring, nattsudd blir sjusoverska!
 
Ingen rolig dag imorgon...måste lämna sängvärmen vid åtta...
           Gonatt!
 
PS. Rödhaken kom idag! DS.
 
 
 


3 kommentarer:

  1. Jag har ju på grund av hur tillvaron varit utformad alltid varit tvungen att gå upp tidigt, men nu unnar jag mig en helt annan dygnsrytm. Men jag är inte lika sen som du! Det passar ganska bra att jag lägger mig vid elva-tiden och då somnar jag som regel ganska omgående och stiger sedan upp vid 8-tiden.
    Tack för din kommentar hos mig!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ju också gått upp tidigt när jag körde tidningar men det tar jag igen nu 😄
      Kram 💖

      Radera
  2. Så skönt att höra att det finns fler som sover länge. Det var just namnet på din blogg som gjorde mig intresserad, för att vara sjusovare är inte riktigt lika fint som att vara uppe me tuppen! Så jag har känt mig ganska ensam. Men det finns ju tydligen fler!

    SvaraRadera