lördag 25 maj 2019

Ekebydagen!


Ekeby bygdegårdsförening ordnade en dag för bygdens folk.
Jag lovade att visa knyppling. 
Det var några gammelbilar där också. 

Finaste bilen, i alla fall innan amerikanarna anlände 😉

Mamma visade tvåändsstickning, några hade försäljning av hantverk, två konstnärer ställde ut och utanför bygdegården såldes blommor och loppisgrejer.

Spetsen, Vårfjäril, knypplade jag.
Garnet är silke och det är finknyppling. 
Kul men lite knepig att jobba med när man ska vara social och prata med folk. 

Imorgon röstar vi i EU-valet!
Jag ska skramla med en bössa för insamling till SMILE, operation av gomspalt m.m.
Jag har aldrig gjort det förut men det är väl inte farligt 😄

6 kommentarer:

  1. Operation Smile ger jag gärna pengar till, för min granne har en dotter som har gomspalt och jag hade även en faster som var opererad för det.
    Jag önskar dig en fin söndag och att det blir mycket klirr, eller snarare prassel, i bössan.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev faktiskt en del klirr och prassel också, till och med Swish! Men det var kallt, vinterkappa, mössa, halsduk och vantar.
      Kram Inger

      Radera
  2. Vilken fin spets! Insamlingen klarar du galant och får säkert in många sköna kronor. Lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jodå, det kom in en del kronor för det var en jämn ström av röstare fast det var sen eftermiddag.

      Radera
  3. Vilken vacker spets! Men så pilligt! Ha en fortsatt bra dag! Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, den är lite pillig och jag skulle nog inte haft den med när man ska prata samtidigt men ville visa lite annorlunda spets.
      Kram Inger

      Radera