fredag 24 maj 2019

Önskningar!


Vilken trist dag idag
men det ska väl vara sådana också
så att man uppskattar de bra dagarna.
 
Kenneth skulle klippa gräs
och så strilar regnet ner
verkligen strilar.
 
Jag skulle baka bullar
och det skulle ju funka bra idag
men lusten försvann
och jag hann inte ikapp den.
 
Kallt är det också idag
så Kenneth tände pannan
gött och varmt inne i alla fall.
 
Jag satte mej vid knypplingen
och övade för morgondagen
när jag ska visa hantverket på ekebydagen.
 
Elisa hade några undringar idag igen
det är ju fredag
och jag ska försöka svara.
 
Fem en fredag v.21: Önskningar.
 
1.Vilka tre önskningar skulle du be en ande om?
För det första önskar jag att det går bra för barnbarnen i livet.
För det andra önskar jag att Kenneth och jag kunde bli fria från våra sjukdomar.
För det tredje önskar jag att vi hade lite mer slantar så vi kunde rusta huset.
 
2. När gick din senaste önskan i uppfyllelse?
Jag önskar inte så mycket men när jag fyllde för två år sedan
 önskade jag mej ett armbandsur och det fick jag.
 
3. Har du någon gång sett ett stjärnfall?
Ja, det har jag faktiskt och det var magiskt, bara stod alldeles still och tittade.
 
4. Önskar du dej något när du blåser ut ljus på tårtan?
Jag har aldrig haft några ljus på tårtan.
 
5. Vad önskar du inte din värsta fiende?
Jag har nog ingen värsta fiende, tror inte att jag har någon fiende alls.
Fiende är ett starkt ord, osams och oenig kan man vara men fiende, nja.
 
Nu ska jag fixa lite mat
halloumiost med god sallad till
tror jag att det blir. 
 
Ikväll blir det tv och Let's dance
älskar att titta på härlig dans
och jag tycker de är väldigt duktiga
så har de bra danslärare också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar