lördag 22 juni 2019

Sommar i P1!

 
När listan över sommarpratarna kom så skrev jag ut den och markerade några,
 som jag absolut ska lyssna på. 
Den första, som pratade idag och en av de jag prickat för, var Fares Fares.
 
Jag tycker han ser hemsk ut med allt skägg
men det kanske är för någon roll i någon film
eller också vill han dölja sin stora näsa.
Den pratade han om i programmet men jag tycker skägget ser värre ut.
 
Nåväl, hans berättelse var intressant och jag höll mej vaken.
Behaglig röst och någotsånär musikval.
 
Usch, jag låter som den värsta recensent! 
 
Vädret har varit skönt idag med sol och blåst, ca 20 grader.
 
Vi satt ute och fikade på våfflor, sylt och grädde.
Fast det höll på att gå åt pipsvängen med våfflorna.
Jag tappade järnet i golvet och det gick sönder, staget till locket for bort.
Försökte laga med silvertejp men det höll inte.
Jag fick hålla i locket när jag la på smet och när jag tog bort den färdiggräddade våfflan.
Så kan det gå!
 
Ha en fortsatt skön midsommar!
 
  

4 kommentarer:

  1. Jag lyssnade också till Fares Fares. Och jag håller med dig, han höll mig vaken, men inte mycket mera heller och jag gillade inte hans musikval, men det var ju hans och säkert fanns det massor av människor som gillade den.
    Sån otur med våffeljärnet!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu får jag köpa nytt järn och den här gången dubbeljärn!
      Kram Inger

      Radera
  2. Själv glömde jag bort att programmet började då, så jag satte på radion 20 i två. Men det jag hörde var bra. Visst är det märkligt att barnen i svenska skolor inte uppskattar dem som är duktiga. Är det den svenska avundsjukan redan i skolåldern? Ha en bra dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag reagerade också men det är väl därför vi har friskolor där de går som vill plugga!
      Detsamma till dej!

      Radera