tisdag 30 juli 2019

Igår 30 grader, idag 15!

 
 
Hur kan man jobba så in i bäng så familjen och hälsan åsidosätts?
Jaja, jag vet, det är lätt gjort...gick också in i väggen...
Fast jag vet inte om jag var såå besatt av jobbet...
...som den här mannen var; dagens sommarpratare, Björn Frantzén.
Jag tyckte han var intressant att lyssna på, berättade om sin väg i restaurangbranschen.
Det värsta var när han talade om hur det gick till när man gjorde något fel
och det hände i England, London.
Köksmästaren värmde en stekspade med gaslåga
och höll den mot underarmen på den som felat!
Så otäckt!
Han har inte överfört den grejen på sina krogar, tack o lov!
Som sagt, jag gillade hans sommarprat.
 
Så här är det...vi kom inte iväg idag heller med husbilen.
Varför?
Njaä, allt var inte packat, vatten inte påfyllt, kläder inte torra...
och så visades speedwaymatchen mellan Vetlanda och Indianerna på tv!
Fast det var inge å se!
Indianerna förlorade stort, depp,depp...
 
Nu kan jag andas och leva igen, ca 18 grader idag, så skönt!
Regn fick vi inatt men bara 2 mm.
 
Imorgon bär det iväg i alla fall.
Vi drar norröver, söderut är det så mycket semesterfirare så det är nog fullt utan oss!
 
Ha det gott tills vi hörs!


1 kommentar:

  1. Tack för det referatet av sommarprataren. Få se om jag lyssnar på honom i efterhand. Jag orkade liksom inte igår!
    Hoppas att ni kommer iväg på er semestertripp nu.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera