onsdag 17 juli 2019

Periodare!

 
Nja, det är inte så farligt som det låter.
Jag är periodare på bloggen.
Endera inlägg varje dag eller också........
Om man inte mår så himla bra så blir det inget inlägg.
Så är det bara.
 
I lördags var Kenneth och jag till Vinåsen på traktorföreningens sommarkafe'.
Mysigt att gå runt och titta på alla Claes' maskiner.
Kerstin kokade kaffe och grillade korv.
De hade satt upp ett stort tält, som man kunde sitta i
men det var varmt och skönt så vi bänkade oss ute i solskenet.
Mycket folk hade kommit och vi fick goda pratstunder och många skratt.
Jag blev vid en chokladpaprika.
Hoppas att det blir några goda paprikor!
 
På söndagen blev det mer traktorer, mer prat och skratt.
Vi åkte till Vadstena och kompisarnas Traktor-och mc museum.
Det var full fart med stenkrossning, vedklyvning, plöjning, harvning och vältning.
Barnbarnet, till vår kompis Per-Arne, Viktor snart 8 år, vältade med en lite mindre traktor.
Han var stolt som en tupp och vi var tvungna att komma och titta när han körde!
 
Fint väder var det hela helgen men när vi åkte hem från Vadstena
mötte vi regn och åska, inte så farligt mycket, 7 mm.
 
Jag har förstås lyssnat på sommarpratarna.
6 juli Isabelle Gulldèn, handbollsspelare, bra prat.
 
9 juli Carina Bergfeldt, journalist, jättebra!
 
10 juli Sven-David Sandström, tonsättare, stängde av efter en kvart.
 
11 juli Anne Sverdrup-Thygeson, biolog, slölyssnade, grep mej aldrig.
 
13 juli Emma Frans, doktor i epidemiologi, en kvart fick hon också.
 
16 juli Björn Runge, regissör, jättebra!
 
17 juli Madeleine In Hwa Björk, lyssnarnas sommarvärd, jättebra,
tog verkligen tag i mej och en tår fälldes och arg blev jag också.
 
Lyssnade ikapp på Carin Rodebjer, modeskapare, också väldigt bra,
grät lite där också för hennes syster, som gick bort för tidigt.
 
Annars har jag inventerat mitt syskåp och hittat en massa ofållade dukar,
både vävda och broderade.
Nu är de flesta fållade, tvättade och strukna!
 
Imorgon blir det inventering i kylen och det tyder på att jag måste åka och handla!   
 
 


4 kommentarer:

  1. Är kanske också periodare då, för vi gjorde våra senaste inlägg den 5:te både du och jag. Men det är som du säger, ibland mår man si och ibland så, och det här med bloggandet får inte kännas som ett tvång! Men det är kul när någon som inte skrivit på ett tag ger sig till känna igen! Sommarpratarna har jag missat många ser jag, men dagens lyssnade jag på, och det var verkligen gripande. Vi hörs!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja jag noterade att vi var lika bra periodare båda två!
      Ha en fin helg om vi inte hörs!

      Radera
  2. Jag har ju missat några sommarpratare nu när jag haft gäster, så tack för din sammanställning. För nu vet jag vilka jag ska lyssna på i efterhand.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis, man vill väl inte sätta sej och lyssna när man har gäster! Hoppas att vi har någorlunda lika smak då!
      Kram Inger

      Radera