torsdag 25 juli 2013

Inget regn idag heller!

Nejdå, solen lyste från en blå himmel när jag vaknade!
Men frampå eftermiddagen tornade det upp sej mörka moln och åskan mullrade på långt håll.
Det var allt och inte blev det svalare heller.
Fast det var skönt att sitta ute ikväll, jätteskönt!
Jag ska inte klaga, juli har varit varm och skön, till skillnad mot förra året.
Hoppas det blir fint väder nästa vecka också så jag kan få bada i havet!
 
Ikväll är jag gräsänka.
Maken åkte till Skåne redan idag!
 
Det är tur att vi har stor tomt!
 
Den här motorn ska till Vadstena traktormuséum...
 
...och den här traktorn ska till Skåne till Kaj Olsson.
 
Klas-Göran och Kenneth har dragit på traktorn på ett lastväxlarflak (som ställs av på marken).
Sedan har de backat mot varandra och rullat över traktorn på lastbilen, som ska transportera den söderut.
Att han inte kan få ha sina traktorer, då har vi ju sluppit hålla på så här med lastbilar och krångla, skojade K-G med mej.
Mm, han tyckte det var lika roligt som maken att hålla på, och fixa till det, och få det att gå i lås!
 
Så var det lastat och klart och maken tar sin väska och drar till Skåne!
 
Jag fick stanna hemma och fortsätta städa husbilen.
Men är Du inte färdig än, tyckte barnbarnet igår.
Hur städar Du egentligen, bryter Du upp golvet, dammsuger under och lägger tillbaka det igen?
Tja, något åt det hållet, kanske...
Nej ,men nu är det klart.
 
Dottern kom och bytte bil med mej på eftermiddagen.
Jag ska till Karlstad imorgon och har inte luftkonditionering i bilen.
Du får inte åka med din, mamma, ta min!
Gulligt!!!
 
Nu väntar jag bara på att tvättmaskinen ska bli klar så jag kan ta hand om tvätten.
Sedan blir det John Blund!  
 
 


2 kommentarer:

  1. Så gullig dotter du har. Och barnbarnet har många roliga tankar ang. städning.
    Inget regn hos mig heller än.
    SOMMARKRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst var det omtänksamt av henne!!!
      Barnbarnet tyckte nog att jag höll på länge och städade men nu vill hon vara här inne i vår husbil!
      Kram Inger

      Radera