fredag 7 november 2014

Födelsedagspresenter med mera.

Martina på vårt köksgolv iförd en overall, som jag sytt.
 
Lilla stumpan, här ca 4 månader, fyllde som sagt 22 år igår.
Det är inte klokt vad åren går!
 
 
Ett paket fyllt med kärlek skickade jag till henne i Skottland.
Underst ligger...

...den här halsduken/sjalen, som jag stickat.
Den kan behövas i fuktiga, kyliga Glasgow!
Pratade med henne via skype ikväll och hon hade den på sej
när hon och en kompis låg och läste spökhistorier.

Ebbas kisse bodde hos oss när de åkte bort på höstlovet.
Han ockuperade datorn för mej.
Världens gosigaste misse!

 
Halloweenplättar ville Ebba ha när hon sov hos oss förra fredagen.
Det är inte farligt med karamellfärg, tröstade hon mej med.
 
 

Fikapaus i swingstickningen hos Trend.
Det behövdes för vi var väldigt koncentrerade!
 
Idag har snön smält bort och det har varit grått och +1 grad.
Blåst lite har det också gjort.
 
Tittade på Doobidoo ikväll.
Man kan fundera vad Elisabet Höglund har att göra i ett så'nt program!?
Jaja, ska väl inte gnälla, man kan stänga av!
 
Kram och natti! 


4 kommentarer:

  1. Vilket fint paket du skickat till dottern...Halloweenplättarna ser lite läskiga ut, fast de kanske var goda.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack men det är barnbarnet, som jag skickat paketet till.
      Ja, de var goda!
      Kram Inger

      Radera
  2. Den där halsduken blev en populär present, det förstår jag, för den ser väldigt varm och god ut. Är det du på bilden?
    Jag undrade precis samma sak som du när jag satt och såg Doobidoo förra fredagen.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Halsduken blev väldigt populär!
      Ja, det är jag, som provar den.
      Kram Inger

      Radera