lördag 7 april 2012

Påskafton

Hej igen!
Så har halva påsken passerat. Har inte pyntat så mycket men har lagt på lite dukar med påskmotiv. Jag höll på att glömma den allra finaste duken! Brodera är inte mitt favorithantverk men ibland bär det sta. Köpte den på Fingerfärda, tyget är tätvävd satin så det var inte helt lätt. Den var klar ifjol och jag började nog att brodera när jag hade gått i väggen och det är väl nu en sex, sju år sedan. Bättre sent än... Jag är sådan av naturen, vill gärna börja med något nytt och tappar tålamodet när det tar för lång tid men jag har blivit bättre!!!
Son med familj och svärfar och dotter var här idag på em och åt påskmat. Jag hade läst någonstans att man kan färga ägg med blåbär så jag kokade efter alla konstens regler och se, de blev mörkblå! Kul! Ju längre de låg i badet desto mörkare blev de. De vita ringarna är mäken efter gummisnoddar, som jag drog runt ägget.


Sedan skulle tårtan garneras och den uppgiften gav jag till lilla barnbarnet. Det gjorde hon jättefint och innan hade hon diskat åt mej! Vilken tjej! Morfar undrade om han fick tinga på henne också, "det går bra,det" sa hon. Undras om det är lika roligt hemma? "Nej, vi har diskmaskin och då använder vi ju den, förstår Du väl, farmor!" Jaja, tänkte inte på det...




Nu har jag packat det mesta i husbilen och bäddat sängarna och maken har fyllt vatten så imorgon bitti drar vi ur sladden och drar!!!
Ha en bra fortsättning på påsken! Kramar!

1 kommentar:

  1. Vilken duktig tjej. Fast vi har också diskmaskin så hon vill väl inte fixa disken hos oss hellre annars så... ha, ha.
    Kram

    SvaraRadera