söndag 23 mars 2014

Årsmöte

 
Bevistade årsmötet med Svenska Spetsar idag.
 
Började med en tyst minut för fyra bortgångna trotjänare,
bl.a. vår ordförande.
Likaså Ann-Marie i affären.
Det kändes konstigt att gå in och handla
när inte hon fanns där bakom disken.
Livets gång...
men jag tycker det har blivit mycket av "livets gång" på sista tiden.
Är det månne för att jag också är lite till åren?!
 
Jaja, det valdes i alla fall en ny ordförande, 
Lola Björkquist, och hon har funnits i styrelsen ganska länge
så hon ska väl klara av arbetet.
 
Jag träffade förstås en massa kompisar sedan knyppelkurserna.
Alltid lika roligt att träffas!
 
Efter spetsarnas årsmöte så var det årsmöte med Spetsarkivet.
De har hand om allt material, som mönster, modeller, redskap m.m.
 
Köpte en ny bok, som Kristina Malmberg har skrivit.
Så skulle jag ha ett nytt mönster, Estelle, men det hade tagit slut.
 
 
Maken följde med till Vadstena men han stannade hos våra vänner.
Han och Per-Arne for iväg på auktion och Ulla fick vila en stund.
 
Efter årsmöten och auktion så bjöd Ulla på mat.
Kan säja att det smakade väldigt gott!
 
Efter lite prat och kaffe så for vi hemöver.
Skönt att det är så ljust så länge!
 
Tittade på tv ikväll, en repris på konsert med Björn Afzelius. 
Mycket bra!
 
Kram och natti!


4 kommentarer:

  1. Det var sorgligt att dom gått bort. Förstår att det känns konstigt att handla när dom inte är där.
    Vad roligt att ni hade en fin resa till Vadstena. En fin stad jag har lust att besöka igen.
    Ha en fin söndag och hoppas solen tittar fram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan!
      Det är stor kompetens och erfarenhet som också försvinner.
      Alltid lika mysigt att åka till Vadstena!
      Lugn och skön söndag med sol och skidskytte på tv!
      Kram Inger

      Radera
  2. Svenska spetsar är verkligen en institution. Tråkigt när de gamla går bort, hoppas det kommer nya, yngre, och för traditionerna vidare. Många gånger har jag stått och tittat in i fönstret på spetsarna. Vadstena är en fin liten stad. Jag gick Svenska kyrkans grundkurs, på distans där för ett par år seda noch var där tre dagar varje månad i två terminer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Vad roligt att Du hittade hit! Lite nyfiken blev jag hur Du hittade till mej!?
      Vadstena är en underbar liten stad! Jag har gått åtta eller nio sommarkurser i knyppling där. Nu har vi vänner där också, så vi åker ganska ofta dit.
      Inger

      Radera