onsdag 21 maj 2014

Skoindustrimuséet i Kumla.

 
Maken och jag var till Kumla igår och gjorde oss fina i håret till alla aktiviteter i helgen.
När han satt i frisörstolen passade jag på att kika på en vävutställning.
Det är en vandringsutställning, som hemslöjdskonsulenterna ställt i ordning.
Jag tyckte det var ganska mycket nytänk i vävnaderna.
 
 
Här är det plastremsor till inslag + lin.

I denna matta har hon klippt sömmarna i jeansen och har det till inslag.

Tuppar broderade på hemvävda handdukar.


Tidningar rullade och invävda till en anslagstavla.

Japanskt pappersgarn i denna gardin. 

Bestickfodral.
 
Mycket sevärd utställning!
 
Vi råkade gå över torget och där stod valstugor på rad.
Kände folk i både sossarnas, sverigedemokraternas och centerns valstugor,
så det blev mycket prat i en timme, säkert.
 
Då gick vi till Sveas och åt varsin räksallad för nu var vi hungriga!
...och Kenneth hittade mandelkubbar...
Hem och tittade på speedwaymatchen mellan Indianerna och Vetlanda och fikade.
Vilken match!!!
Spännande hela tiden.
Banan var bra och tillika vädret men vi satt vid tv:n.
Indianerna vann!
 
Idag har jag satt upp andra gardiner i köket och städat lilla stugan.
Rensat i rabatter och klippt bort lite torra kvistar så jag har varit riktigt "duktig" idag!
 
Vår dotter fyller år idag men vi grattar henne på söndag.
 
Varmt och skönt är det fortfarande och Kenneth ligger i hammocken och njuter.
Jag ska också gå ut och sätta mej och sticka en stund.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar