söndag 11 januari 2015

Kakkalas

 
 
Förstår inte varför jag hamnar här så sent eller tidigt, om man så vill!
Skulle skriva om idag men det var ju igår, eller...
 
I alla fall, det är lördagen jag ska berätta om!
 
Maken fick helt apropå köra ett lass på fredagskvällen åt åkaren
för hans körtid var slut.
Kenneth körde till Skövde och tillbaka igen och kom väl hem vid tolv-tiden på natten.
Jag väckte honom inte idag utan gick upp och tände pannan och tog en promenad.
Knä och fotled fungerar bättre och bättre.
Det var fruset men väldigt grått ute och ingen vind, så skönt.
Hem och väckte K och så löste vi melodikrysset.
 
Det hade börjat dansa lite snöflingor ute så jag sa att nu kör vi in ved.
Jag körde fram och Kenneth bar in (jag går EJ i den trappan mer).
Snöfallet ökade och snart hade vi fått ca tio cm.
 
Så skulle vi titta på skidskytte men där var ingen snö och väldigt varmt.
Skyttet blev framflyttat och vi fick inte se det
för vi skulle på 60-årskalas på eftermiddagen.
 
Min äldstkusins make, Thorbjörn, var det som sällade sej till de mognas skara.

Thorbjörn är musiker, sjunger i olika körer och spelar gitarr m.m.
så jag knypplade en G-klav till honom... 

...och hängde den på en vinflaska.
Det blev uppskattat.
 
Vi blev undfägnade med Kakbuffé.
Det var olika sorters bullar och jag vet inte hur många sorters kakor det var
och som grädde på moset, prinsesstårtor.
Mycket folk kom det och efter ett par timmars gott umgänge,
(vi kom vid två) åkte vi hem i snöovädret.
 
Det har blåst väldigt ikväll så ljusgranen i flaggstången vajar betänkligt.
Hoppas den hänger kvar och inte blåser sönder
för visst ska vi sätta upp den nästa år igen
trots makes protester!!! 

 
 
  

5 kommentarer:

  1. Så händig du är med knyppeldynan! :-)

    Här regnade det i natt efter snöfallet innan det frös på, så nu är det halt överallt.

    Vinterhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Här är det också väldigt halt, onödigt med regnet men det är väl tur att man inte kan påverka vilket väder man vill ha.
      Inger

      Radera
  2. Vilken fin present han fick av dig. Här har det också snöat mycket. Var försiktig i halkan.
    Ônskar dig en fin januarihelg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu har vi varken snö eller halka så idag var jag ute och gick igen!
      Kram Inger

      Radera
  3. Vilken vacker G-klav! Så fyndigt av dig!! Mysigt umgås med släkt och vänner! Elisabeth

    SvaraRadera