söndag 21 juni 2015

Dag 9

 
Fy katten så dåligt jag sov i natt!
Det blåste så husbilen gungade som en båt i storm
och det pep och ven i allt, som vinden kunde ta sej in i!
Till slut satte jag i öronproppar så jag åtminstone slapp ljuden.
Kenneth väckte mej vid halv nio, dötrött.
+6 grader på morgonen.
Men, men, här skulle jag kunna bo, i alla fall sommartid...det är ju ljust hela nätterna!
 
Vi åkte från Nordkap vid 11-tiden och då var det redan 15 bussar där.
Började regna när vi åkte och det kom lite nederbörd från och till.
 
Så här såg det ut på väg från Nordkap.

Å så en tunnel.
Lite längre fram i tunneln var det två cyklister med packning som segade sej fram.

Svenskarna skulle få nippran; inga vägräcken!

Den här tyske mannen och hans kompis, läste jag om någonstans och nu hittade vi dem!
Kompisen såg vi några mil söderut, kanske något hade gått sönder för dem.

Det är förunderligt och storslaget!

Follow me, en hel del vägbyggen och tunnelbyggen var det på vår färd.

Molnen går ganska lågt.
 
Vid halv sju-tiden stannade vi och tog natt.
Kenneth hade kört 35 mil.
Vi hittade en söt liten camping igen, Sekkemo vid Badderen.
Jag var så tröt så vi bara åt och sedan la vi oss.
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar