söndag 29 november 2015

ADVENT

 
 
Ha en riktigt skön adventshelg!
 
Hos mej regnar det och jag har +5 grader.
Det blåser lite...ingen adventsstämning att tala om.
 
Pyntat lite har jag gjort och naturligtvis är en del ljus trasiga i adventsstakarna.
Måste handla färska ljus imorgon.
 
Vi besökte julmarknaden i Gällersta forngård igår, maken och jag.
Sonen med familj kom också så vi fikade tillsammans.
Lite inköp blev det, almanacka, en dörrkrans, bröd
 och naturligtvis fick jag en härva ullgarn med mej hem!
 
I fredagskväll var vi med goda vänner till Rosendals festgård.
Mat och revy stod på programmet.
 
Förrätten är lite suddig men ack så god!

Mille i aktion.
Hon kan spöka ut sej!

Trassligt äktenskap ska redas ut. 

SGIS = Sura Gubbar I Skyllberg. 

Inga sura gubbar i Rosendal!
En härlig kväll med mycket skratt och väldigt god mat!
 
Så har skidsäsongen dragit igång och idag var det både längd och skidskytte.
Svenska tjejerna och killarna skötte sej bra, tyckte jag.
 
Kram till vi hörs!
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar