lördag 13 april 2019

På utflykt i "västersocknar"!


...och jag bakar och bakar...
Nu är frysen full!
Jag blir lite arg ibland...
Vi köpte nytt frysskåp för cirka ett år sedan och det ryms inte ett dugg i det.
Det förra skåpet kunde man gå in och gömma sej i!
...och vi hade det i 50 år.
Det bara gick och gick.
Likadant med kylen. Den hade vi också ca 40 år.
Vi köpte ny kyl 2007 och den gick sönder efter fem år, slänga!
Köpte ny igen och den gick sönder inom ett år, tack o lov,
så den lagade de på garantin.
Jamen, du sparar ju på miljön!
Jaha, att slänga kylen på tippen var femte år, tänker man på miljön då?
Asch, det blev lång klagan.
 
Nu till något roligare!
Kompisen ringde i går och undrade om vi skulle åka till Fjugesta vävstuga.
De har öppet hus i helgen.
Nja, tyckte inte att jag hade tid men ändrade mej.
 
Det var skyltat så vi hittade (har varit där förut).

De hade pyntat utanför så vackert. Bl.a. stod en liten björk utanför med ulltussar istället för fjädrar.
 
Tyvärr glömde jag ta bilder inifrån för jag var ganska tagen hur fint de fått.
Kommunen har rustat hela huset och bytt fönster och dörrar.
De har upplåtit större lokaler till vävningen, sänkt taket med ljudabsorberande plattor,
diskmaskin, spis med häll och ugn och mycket skåp och lådor, helt fantastisk miljö att väva i!
32 medlemmar har vävstugan och vi läste på informationen att 37 står i kö för att komma med!
Vävningen är på frammarsch!?
Ångrar inte utflykten, det var en härlig upplevelse!
 
Ikväll blev det tv, femteklassare, lite kul.
 
Jag blev inspirerad av Ingrids inlägg i går så jag gjorde en Jansson ikväll, så gott med en hård ostmacka till och kallt, gott öl!
 
Ha en skön söndag! 
 
 
 
 
 

1 kommentar:

  1. Låter som en mycket härlig utflykt. Kan hålla med dig om att de energisnåla frysarna inte ger så mycket utrymme inuti. Vi har haft kyl och frys sen 2004. Börjar kännas som att de kan stanna när som. Ha dé gott!

    SvaraRadera