torsdag 5 januari 2023

Asch då!

Jag skottade mej fram till vägen där plogtraktorn kört. Det var "tunglätt" snö, drivorna var lite tunga men för övrigt var snön lätt. Sedan skulle jag hämta dagstidningen. Så gick det som det gick, jag låg på vägen! (Bilden lånad) Klev i dikeskanten och vrickade till foten och naturligtvis slog jag min onda höft. Tänkte att jag måste upp, kan bli påkörd av något av alla tunga fordon, som ska till den den stora bondgården. Det var halt så jag fick inte fäste för kängorna men kom så småningom på fötter...å jäklar vad det gjorde ont i höften!!! ...och inte hade vi fått någon tidning heller...
Jag linkade hem, smorde på Voltaren och vilade ett tag men man ska ju inte sitta still och tro att smärtan går över, nej, på't igen!
Kan säja att det är en inflammation i muskelfästet och inte en utsliten höftled fast det gör nog lika ont.
Natten blir nog sömnlös, slog i axeln också men höll i alla fall upp huvudet.
Det blir nog bra så småningom!

Jag tittade på en film ikväll, Min pappa Marianne. Har inte sett den förut men den var helt okej.

Ha en fin trettondag!

 

2 kommentarer:

  1. Fy så oturligt, men det är sådant som händer. Jag drattade omkull jag också för ett tag sedan https://ingrids.home.blog/2022/12/15/glasogonen-holl-men-inte-nasan/
    Krya på dig!
    Kram

    SvaraRadera