torsdag 14 mars 2024

Våren närmar sig!

 

Skönt väder fast lite gråmulet, fåglarna kvirrar och det sticker upp lite knoppar. Sällan har jag längtat så efter våren som i år!

Denna vinter har har varit så grå, kall, blåsig, snöig, mild, halkig och trist. Å andra sidan har jag kunnat hantverkat ganska mycket.

Babytröja till insamlingen Sticka och skicka.

 
En kofta till mej, sommarkoftan, lagom färdig till våren.


 V
i har haft hand om syrrans vovve, två veckor, när de semestrat i Thailand så jag var mycket ute och gick med honom, en väldigt go vovve.

Igår såg jag bofinken vid fågelmaten, ett vårtecken som något. Jag såg den något suddig för jag blev opererad för gråstarr i fredags. Ser fortfarande lite suddigt men det blir bättre och bättre. Det skaver lite också. 

Alltså, det värsta var att jag skulle infinna mej på Capio kl. 07.30, duschad och klar, huva! Men det gick bra och 09.15 var vi hemma igen.

Idag blev det våfflor, så gott!

 

2 kommentarer:

  1. Så trevligt med en liten rapport från dig och du har varit flitig som vanligt. Jag såg att Kupan erbjuder kaffe och våfflor också nu, så i morgon ska jag ta en promenad dit tror jag.
    Ha en fin fortsättning på våren!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte mått så bra i höst och vinter men med att ljuset kommer så tror jag att jag överlever ♥️ Jag har läst din blogg men inte ens orkat kommentera 😢
      Kram

      Radera