lördag 25 augusti 2012

Speedway men inte på Hea!

I veckan var vi och hälsade på goda vänner i Myresjö. Det ligger inte så långt från Vetlanda och de har ju ett bra speedwaylag! På tisdagen var det alltså match där. Vi tog en tur till banan på eftermiddagen för att jag skulle få se hur den såg ut. Jag hade inte tänkt följa med dit på kvällen. Det var en fin bana och omgivningen likaså, den såg ut som banan i Sannahed. Läktare hade byggts och det var grässlänter att sitta i. Suget kom för det var en varm och skön tisdag. Vi träffade och hälsade på Bosse Wirebrand, lagledare i Elit Vetlanda. Han undrade vad kumlingar gjorde där när vi hade match på Hea. Men, sa han, de kommer ju med ett skitlag från Hammarby så jag förstår att ni är här. Om Hammarbymatchen skriver jag inget...

Så här gör en riktig speedwayförare, sparkar och känner hur banan är preparerad! Nåja, maken provade att köra lite i sin gröna ungdom. Vem var det som följde med på kvällen på matchen? Ja, inte var det jag utan han här!!! Han fick i alla fall se en bra match!
 
Här tvättas och fejas det på Leon Madsens cykel.
 
Jag var bara tvungen att fota ett gammalt hus. Gissa varför! Jo, här bor en av mina favoritförare i den ädla motorsporten speedway! Jason Crump heter han och kör för Vetlanda.
 
Vi åkte runt lite och tittade på naturen runt Myresjö och Vetlanda. Vi var inne i staden också och gick på torget. Jisses vilken torghandel! Det var fullt med handlare, blommor, frukt och grönt, bröd, sylt, saft, ja allt man kan tänka sej, så härligt! Jag var tvungen att handla fast vi inte skulle åka hem riktigt än! 
Maken var med goda vännen och tittade på fingersågsskarvning nere på sågen i Myresjö och jag följde med och besökte hennes f.d. arbetsplats, ett äldreboende i ett samhälle en bit bort.
Mycket skratt och prat blev det förstås också så det var några härliga dagar i Småland!
 
På onsdagen åkte vi hem. Det ösregnade nästan hela tiden men hemma hade det inte kommit en droppe...vi hade regnet med oss...som det öste ner på natten se'n! 
 
Nästan hela regnbågen fick jag med men svagt. Igår åskade det enormt här och regnade så det sprutade ur stuprören! Trodde att augusti skulle bli fin när nu sommaren försvann i regn och kyla. Fast det gör mej inte så mycket...jag behöver inte ut i ovädret och köra tidningar! Det får regna och snöa hur mycket som helst, jag vänder bara på mej i sängen och sover vidare!!!
 
Nu ska jag lägga in gurkan, som jag köpte i Vetlanda. Receptet är Mor Olssons inläggning, ska bli gott!
 
Kram på Dej tills vi hörs! 
 
 
 

3 kommentarer:

  1. Vilken otur ni hade med vädret, men annars verkar det ha varit en bra tur.

    Jag har varit och sett speedway en gång på Galgberget i Visby, men det är många år sedan. Bysarna har ju varit rätt duktiga!

    Du fick ju till en riktigt fin bild av regnbågen!

    Ha en skön söndag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Maken flög ut intresserade till speedwaymatcher på Galgberget när Indianerna körde i samma serie som Bysarna. Det var en knixig bana att köra på.

      Kram Inger

      Radera
    2. Men så roligt!
      Då vet du precis vad jag menar.
      Kram

      Radera