onsdag 15 augusti 2012

Ingen bra dag

Idag skulle jag åkt med vävföreningen i Örebro till Stockholm och besökt utställningen med alla löv på Lilievalchs. Istället är jag hemma med förkylningen. Igår hade jag feber så jag insåg att det var bara att kasta in handduken...inge roligt alls. Utställningen pågår till 2 september så jag får försöka övertala maken att vi tar husbilen till Stockholm lite senare och besöker den.
Lite positivt idag är att solen skiner och vi har fikat på uteplatsen trots att det är mängder med björkfrön i luften. Maken var till den lilla staden och ansade håret och då skulle han pigga upp mej med gott fikabröd så han inhandlade två Estellebakelser. Hon har ju namnsdag idag. De var väldigt goda!
Glad blev jag också häromdagen när grannen kom med rensade kantareller! Mumsfillibabba!!!

Det räckte till en stor och god omelett.

Igår knypplade jag bilder till två nyckelringar. Bra att ha med som present när man hälsar på hos kompisar.

Idag har jag bara vilat och läst. Just nu läser jag en bok, som heter Mary av Lesley Pearse.
Jag fick en bok på posten igår, Åsa Larsson; Till offer åt Molok. Är med i Svalans bokklubb och jag får en bok varannan månad. 

Tur att man kan kramas här utan att smittas! Kramelikram!

2 kommentarer:

  1. Åsa Larsson är bra och den boken är väldigt spännande! Jag läste den för inte så länge sedan och den boken kunde man inte släppa.

    Krya på dig!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Vad bra, då vet jag vad jag har att se fram emot! Hennes andra böcker har varit bra.

      Tack! Mår lite bättre!

      Kram Inger

      Radera