torsdag 26 januari 2012

Hindersmässan

Vi har varit på Hindersmässomarknaden, lilla barnbarnet och jag. Det kanske syns! Godis och ballong! Sedan handlade hon mer saker också. Jag försökte stanna hos Tjurskallen och köpa korv; "nej jag tycker inte om korv. Nu går vi." Så kom vi till garner m.m. "Kom farmor, du behöver inte mer garn!" Nehej, jag fick med lite marknadskarameller hem. Vi hämtade farfar, som varit och tränat, och så åkte vi hem och hon började att packa upp allt. "Å det här är den lyckligaste dagen i mitt liv!" Visst får man lite blänk i ögat...
Så blev hennes tomteraggisar färdiga också. Skönt när man gör färdigt saker så man får börja på något nytt. Det finns en hel del att göra klart, inte bara stickning utan vävda grejer, som ska fållas...jaja, det blir väl någon gång det också... Gud skapa ingen brådska han sa bara att vi skulle skynda oss lite;)
De här pulsvärmarna blev en julklapp i syjuntan. Vi har julklappsbyte med tillhörande rim. Det blev efter jul vi bytte klappar, lite turbulens före jul var det. Det gick alldeles utmärkt att få en julklapp då också!

Bara rakt stycke sedan syr man ihop och lämnar öppning för tummetott. Slut för idag. Tack och godnatt!

1 kommentar: