torsdag 6 december 2012

Ruggelväder!

Ikväll skulle jag ha sista träffen med knypplerskorna i Hjortkvarn men det blev inte så! Det har snöat och blåst hela dagen och trafikolyckorna har stått som spön i backen. Nej, jag blev hemma och har istället tagit hand om tvätten. Maken har fått sej en annan säng också så det har vi grejat med idag.

På tv fick Arga snickaren ett utbrott igen! Han är för skön, inte bara snickare utan också psykolog är han. De, som han är hos, tar han rejält i öronen!

Jag fortsätter med adventsstickningen, ser ut som en mössa men det är det inte. Få se vad det kan bli. Det är femte dagens uppgift, som jag har stickat, ganska färggrann men det är mina växtfärgade garner jag har använt.
 
Imorgon ska vi tillsammans med goda vänner äta julbord på Sommarro.
Återkommer med rapport!
 
Nu blir det sängen, go' vänner!

10 kommentarer:

  1. Jag tittade också på arga snickaren.
    Jag kom aldrig igång med adventstickningen för jag hade ingen rundsticka hemma och jag har 2,5 mil till närmaste handarbetsbutik. Men det ser så roligt ut. Fortsätt att visa bilder på stickningen.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Håller med, det är ju inte bara att kasta sej iväg så långt för en sticka!
      Jag ska lägga ut fler bilder.
      Kram Inger

      Radera
  2. Så vackra färger på det där som ser ut som en mössa. Det finns väl ingenting så vackert som växtfärgade garner.
    Ha en fin dag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Växtfärgade garner är otroligt vackra och alla passar ihop på något vis.
      Min dag blev både fin och motsatsen!
      Kram Inger

      Radera
  3. Så vackra fina färger. Blir spännande att se resultatet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Växtfärgat är fint! Tror det blir en julstrumpa!
      Kram Inger

      Radera
  4. Visst är det en förunderlig stickning - man har ingen aning om vad det ska bli. För inte kan det bli en mössa som är ungefär sju mil lång för det är många dagar kvar att sticka...... :-))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Ja det är spännande! Jag har varit med ett par gånger förut.
      Nej, mössa blir det inte, tror på en julstrumpa!
      Kram Inger

      Radera
    2. Inte mössa som de visar i DN idag...titta på min blogg :-)

      inte heller strumpa....jag tror på något som redan finns hos Tålamodspåsen....

      så förfärligt det som hänt "hos dig"....

      Radera
    3. Hej!

      Påse av något slag!?

      Dödsfallet var hemskt.

      Kram Inger

      Radera