söndag 27 januari 2013

Äntligen...

...har avloppet i vävstugan tinat!!!
Jag hade studiecirkel där förra torsdagen och hon, som diskade drog inte åt kranen ordentligt på blandaren.
Det hade stått och droppat flera dagar när jag gick ut och tittade till vävlokalen.
Ett par nätter hade det varit -16 grader och inte mycket mindre på dagarna.
Gissa...
...ja det var väl klart att avloppet frös!
Det stod vatten i båda hoarna.
Jag satte in en kupévärmare under diskbänken men det hjälpte föga.
Idag, när det blev lite mildare, så TINADE röret!
Så skönt!
Det är inte så kul att bära smutsig disk in till oss och diska och sedan ut igen.
Fast det var ju bra att det gick att göra så.
Nog med gnäll...
 
Tittade Du på konståkarnas uppvisning på TV idag på eftermiddagen?
Jag kan säja att det gjorde jag!
Och vilken uppvisning se'n!
Det gjorde ingenting att Plushenka (hm stavningen) var hemma i Ryssland med ont i ryggen!
En ny eller snarare två favoriter fick jag, spanjoren Fernandez och fransosen Amodio.
Jag säjer bara, oj!!!
 
Lite stickat hann jag med i pausen och innan konståkningen vävde jag på mattan.
 
Maken har eldat i pannan men det är som sagt inte så kallt, -1 grad och blåser.
Lite lätt snöfall har vi begåvats med på eftermiddagen.
 
Kram tills vi hörs!


4 kommentarer:

  1. Låter som vi har lika väder. Trist när det vattnet fryser. Skönt att ni kunde fixa det på ett smidigt sätt.
    Du gjorde dig förtjänt av att titta på konståkningen. Flitig både före programmet och i pausen, då får man unna sig TV-tittning:)
    Jag brukar titta på konståkning men i år har det inte blivit så.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Idag hade det tinat i alla fall för vi har +2 och regn.

      Jag försöker få tid att kika på konståkningen, tycker det är så fint.
      Kram Inger

      Radera
  2. Det var verkligen en härlig uppvisning. Spanjoren hade jag inte sett förut, men han var ju fantastisk.

    Ha en fin dag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Jag hade inte sett spanjoren heller.
      Han var helt fantastisk!
      Kram Inger

      Radera