onsdag 16 januari 2013

Födelsedag m.m.

Vad mycket snö det hade kommit igår och inatt, ca 25 cm.
 Där fick jag när jag gnällde förut att det var så mörkt och skitigt när snön gick bort!
 Men jag tycker att är det vinter ska det vara vinter med lite snö och några grader kallt så nu är det perfekt, -5 grader har vi och lugnt är det.
Så det var bara att ge sej ut med snöskyffel och snösläde och skotta.
Skönt att komma ut i friska luften.
Grannen satt och knattrade med sin fyrhjuling med ett litet schaktblad fram.
Där var det ingen frisk luft!
 
Jag skickade kort igår till vår sonhustru, som fyller år idag.
Vi ska fira henne på söndag, för Du förstår farmor, mamma fyller ju mitt i veckan och då jobbar man ju och har inte tid med kalas, sa Ebba 6 år.
 
Det var knyppeldags i Hjortkvarn ikväll och det är ju alltid så härligt att träffa tjejerna.
Vägen var väldigt bra röjd också så det var inga problem att köra.
Fast när vi åkte hem mötte vi ambulansen med blåljus på.
Det känns aldrig bra.
Idag hade en av tjejerna 42-årig bröllopsdag och kvällen tillbringade hon med oss!
Men maken kom och hämtade henne och fikade med oss.
Det blir ovanligare och ovanligare att äktenskap håller så länge.
Maken och jag tillhör ju skaran.
I höst är det 50 år sedan vi träffades!
Var har de åren tagit vägen?!
 
Nu är det så här, att jag glömde kameran hemma så ikväll blir det inga bilder!
 
Kram så länge! 

2 kommentarer:

  1. Det är rätt vackert vinterväder här också just nu. Lagom kallt och lite snö, så det är ljust och vackert.

    Grattis till att ha hållit ihop ert äktenskap i så många år. Vi hann i alla fall fira guldbröllop.

    Ha en fin torsdag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Vi har också god fart mot guldbröllop!
      Kram Inger

      Radera