lördag 13 april 2013

Surdeg nr 2

Å, vad härligt det regnade igår kväll och inatt!
Det doftade så gott ute när jag gick och hämtade tidningen!
Känslan av vår och värme infann sej fast det var kyligt.
Ingen vind idag och ett par grader plus.
Snön håller på att försvinna!
 
Jag har hållit mej inomhus idag också.
Surdegen nummer två är färdig och ska levereras i slutet av april.
 
Det är en dopklänning, som jag har broderat tre namn på.
Fick med den hem från Skåne i somras och inte fått tummarna ur förrän nu!
 
Det gick ganska bra när jag väl började.
Litet och pyttigt är det och ögonen gick i kors men nu är det klart!
 
Jag har börjat med surdeg nr 3.
Den är väl säkert tio år vid det här laget och jag har nog nämnt den förut.
Folkdräktsväst är det och krage, knappar och knapphål fattas.
Nu är halva kragen fastsydd så jag är på G!
 
Ikväll blev det Morden i Midsomer på tv.
På eftermiddagen tittade jag på reprisen på danske bonden.
Jag tycker han är helt fantastisk!
Odlar och bygger, håller djur och är allmänt flink!
Underbart program!
 
Ha en fin helg och kram på Dej!
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar