söndag 11 augusti 2013

Fest för en 60-åring

Lördag...sov till 9...upp och löste Melodikrysset...gick sådär.
Ringde och gratulerade en kompis, som fyllde 70.
Vi har ingen fest idag, sa han.
Vi begravde min syster i förra veckan.
Inge roligt.
 
Fortfarande har jag inte varit och handlat så vi hade ingen potatis till maten.
Vad göra?
Jo, vi fick med oss rökt fläsk från Skåne.
Det blev korngryn och fläsk...mitt i sommaren...men gott var det!
 
Slappade vidare på eftermiddagen för vi var bjudna på 60-årsfest på kvällen.
En kompis hade fyllt i veckan men valde lördagskvällen till festen.
Maken till henne var på Larsmäss i Järnboås som utställare.
Han är konstnär och brukar vara på Larsmäss varje år. 
Lite "tajt" blev det för honom att hinna hem till festen men han var hemma och tog emot oss!
 
God mat fick vi men innan maten skulle vi gå en tipspromenad, som handlade om jubilaren.
Det regnade så vi satt inne och hon läste frågorna.
Inte lätta frågor så jag hade bara fem rätt av tolv.
Nåväl, jag fick mat ändå!
 
Maken höll ett litet tal till sin hustru.
 
60-åringen lyssnar till sin makes tal.
 
En vacker bukett med luktärt och brudslöja stod rakt framför mej.
Så vacker och jag klarade doften!
Underbart!
 
Sedan fick vi gissa på musik.
Det gick sådär för vårt lag.
Jag är inte bra på årtal men artister och låtar är jag rätt bra på.
 
Kaffe och Williamstårta (den dök upp idag igen) avslutade kvällen.
 
Idag regnar det och det är 16 grader, inge vidare väder för alla utomhusaktiviteter.
Det får bli soffhörnet med friidrott och stickning eller bok.
 
 
 
 
 
 
 


2 kommentarer:

  1. Det låter som ett riktigt trevligt 60-årskalas. Att 70-åringen inte kände för något firande förstår jag mer än väl.
    Det är mulet och det har regnat lite här också, men just nu tittar solen fram.

    Ha det så gott!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stämmer, det var trevligt på 60-åringens fest!

      Regn och sol om vartannat hela dagen.
      Kram Inger

      Radera