lördag 26 oktober 2013

23-10-23

Svärmor fyllde 90 år i onsdags men vi besökte henne idag på eftermiddagen.
Vår dotter gratulerade på rätta dagen.
Maken bryggde kaffe och tog med och
så stannade vi vid en blomsteraffär och köpte med en rosa cyklamen.
Det är det enda jag vill ha, sa hon en gång, och hon sken verkligen upp när jag tog pappret av blomman.
Hade även med en tårta, en Williamstårta, mycket god!
 
Svärmor bor på ett äldreboende i Örebro.
Hon ramlade för snart ett år sedan och gjorde sej illa.
Efter sjukhusvistelsen hamnade hon på ett korttidsboende
 men fick under våren plats på ett permanent boende.
 
Hon låg på sjukhus nu en vecka för hon fick lunginflammation men kom lagom hem till sin födelsedag.
Vår son med familj kom också och gratulerade svärmor.  
Trött  men glad vinkade hon hejdå åt oss när vi gick.
 
I veckan hämtade jag lilltjejen från skolan.
Hon var hos oss på eftermiddagen.
Jag skulle ut lite i trädgården och greja och hon följde med ut och hjälpte mej rensa och klippa rent lite vissna växter.
Så var hon med mej ut i vävstugan på studiecirkel på kvällen.
Jag lärde henne sticka förra gången hon var hos oss så nu satt hon (en liten stund) och stickade med oss vuxna!
 
 
Kunde inte motstå att virka den här halloweenhatten till lilltjejen!
 
Ha en bra helg för det ska jag!
 


 
 
 
 
 

4 kommentarer:

  1. Det är kul när de yngre också visar intresse för olika slags handarbetstekniker. Då försvinner det inte i första taget. Vilken fin häxhatt! Ha en fin söndag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag gör så gott jag kan för att nästnästa generation vill hantverka.
      Tack så mycket!
      Inger

      Radera
  2. Gillar hatten, den var riktigt kul! Och det är roligt med små barn som vill lära sig.
    Agneta kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tyckte också hatten var kul!
      Bäst och passa på att lära de små liven när de är mottagliga!
      Kram Inger

      Radera