måndag 14 oktober 2013

Modevisning i Ekeby.

 
Ekeby bygdegårdsförening anordnade modevisning ikväll.
Jag kan säja att det var fullsatt!
Corinne och Lillemor ifrån Kumla visade sina kläder.
Fredrik, som jobbar på Fonus i Kumla, var konferencier.
Han har alltid lite hyss för sej!
Janne spelade när tjejerna mannekängade.
Räkmacka, kaka och kaffe i pausen.
Ordföranden, Sture, hälsade välkommen.
Lottdragning och som vanligt har jag tur i kärlek, dvs. jag vann inget!
Vi fick också ett kort, som berättigar till 20% rabatt på deras kläder.
Jag måste nog åka och handla något till 70-årskalaset i Skåne!
Godnattkram!


8 kommentarer:

  1. Jag blev lite nyfiken över Ekeby. Var du på modevisning i Skåne? Ekeby ligger väldigt nära mig. Men jag har för mig att du bor längre norrut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ekeby finns lite överallt men mitt Ekeby ligger i Närke, 1,5 mil sydöst om Örebro.

      Radera
  2. Fastän jag ännu har några år kvar till pensionsdagarna (är 51 nu), så tycker jag det är kul att läsa vad seniorerna håller på med. Man är sju själv snart där, och jag hoppas kunna vara lika aktiv som många av er är.
    Kul med modevisning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej där!
      Din bekantskap är ny för mej, kul!
      Jag är inte så aktiv, har varit det i yngre dagar och därför vill jag vara fri nu och kunna sticka iväg med husbilen när vi vill!
      Kram Inger

      Radera
  3. Vi hade också en modeuppvisning i vår pensionärsförening för en tid sedan. Klinte Kläder visade höstmodet och en del av oss pensionärer var mannekänger. Det är kul att se att det finns kläder även för "vanliga" människor och inte bara för trådsmala tonåringar.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var "vanliga" tjejer, som gick här också fast någon i publiken sa att ska jag ha det där på mej ser jag ut som en kassler...
      Kul att höra att det gick bra på Folkan!
      Kram Inger

      Radera
  4. En trevlig träff kan jag förstå. Ha dé! Elisabeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut! Nu ska jag bara åka och handla lite kläder!
      Kram Inger

      Radera