måndag 18 november 2013

Dagens goda gärning.

Tänkte att jag måste börja skärpa mej med sov-och vakentider
så jag ställde klockan på väckning idag.
Hu, va' trött jag var!
Kröp ännu längre in under täcket.
Skärpning, gå upp!
Hm...
 
Tvättade faktiskt ett fönster och skulle tvätta ett till innan lunch
men så ringde min kompis och vi pratade en bra stund.
...så det blev bara ett idag...
 
Det gör inget, blir nog fint väder imorgon också!
Månen står så stor och rund över grantopparna och bådar om fint väder.
 
"Fladdret" på eftermiddagen och det fladdrade verkligen idag!
 
Maken och jag hämtade Ebba på fritids och åkte till Kumla bibliotek för att vara med på vernissage på Stark-och snällvecka.
Barnen på Tallängens skola har medverkat på utställningen
och den här Bamse har Ebba målat och skrivit pratbubbla till
och även skrivit överskriften.

Ebba kramar mobilen de gjort på skolan tillsammans.

Kockutbildningen på John Norlandergymnasiet hade bakat en jättefin tårta...
(Stark Och Snäll)

...och rulltårta (lika mycket åt andra hållet), som alla fick smaka med dryck till.

Stark-och snällveckan är ett initiativ av dessa två tjejer, som blivit mobbade i skolan.
De vill ta tag i problemet och synliggöra det.
Jättefint, tycker jag!
 
Marcus Ericsson, Kumlas racerförare, var också där och man kunde få en t-shirt signerad.
 
Ebba hade både mamma, morfar, faster, farfar och farmor med på vernissagen!
 
På väg hem, vid Ekeby kyrka, låg det något på vägen.
Tror det var en väska.
Maken backade och gick ur bilen och kom mycket riktigt in med en handväska.
Den var öppen men både plånbok och mobil låg kvar i den.
Vi åkte hem och kollade i den, in på datorn och fick fram telefonnummer.
Maken svarade och jag sa att jag sökte hustrun för jag ville gratulera henne.
Hon fyllde nämligen år idag.
Nej, jag skojar lite, sa jag, jag har hittat hennes handväska.
Hon ringde lite senare och kom och hämtade den.
Kan säja att hon blev glad, hon hade åkt iväg och letat efter den.
 
Ja, det var en solskenshistoria!
 
Kram och sov gott!
 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar