lördag 14 januari 2017

Elaine

 
jag klarade fredagen den trettonde
utan missöden
är inte så värst skrockfull heller
 
jag vävde klart löparen Dans igår
men  har inte klippt ner den än
 
idag var vi bara tvungna att åka på inköpsrunda
sonhustrun fyller år och present skulle inköpas
ingen mat fanns i huset heller
tomt i kylen
tomt i frysen
 
vi hann hem till skidskyttet
 
jag har stickat klart vanten Elaine
mönster från Solveig Larsson
tvättat dem i tvättsåpa i hett vatten
sköljt ömsom i kallt och ömsom i varmt vatten 
en go tjej som heter Elaine ska få dem
 
hittade 11 nystan garn till en liten tröja i skåpet
mönstret var daterat 2010
kanske dags att börja då
bomullsgarn och spetsmönstrad
 
att jag är så dålig på att göra färdigt
när jag börjat med något
nehej då är det roligare med något nytt
jag är inte lik min mor
det ska vara klart innan man börjar med något nytt
 
jaja alla är vi olika
tur är väl det
för annars skulle alla älska mej
 
ha en skön helg
 
 


2 kommentarer:

  1. Oj så duktig du är Inger. De där vantarna är verkligen jättefina.
    Ha en fin fortsättning på helgen!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera