torsdag 12 januari 2017

Jag börjar se ljuset i tunneln!

 
Influensa eller virus, jag vet inte
men sjuk har jag varit
sedan första advent
 
jag pyntade till advent
men någon julgran
och annat julpynt
orkade jag inte ta fram
 
å andra sida har jag inte så mycket att plocka undan nu
 
lagom till oxveckorna
började jag må bättre
och det var tur
för denna vecka
har allt dragit igång
knyppling, vävning, syjunta
och slöjdföreningens styrelse 
 
mina förskräckliga nysattacker
kanske berodde på blommorna
så julstjärnorna fick vika hädan
 
lillstumpan har varit här ett par dagar
och förgyllt livet för oss gamlingar
sa åt henne att nu är du så snäll och diskar
det talade hon om för mamma
som frågade vad alternativet var
diska eller diska svarade stumpan
så hårt är livet hos farmor
 
lite hantverk har jag orkat med
och naturligtvis läst lite
skidor och skidskytte kan man också
förnöja sej med
när det inte är någon speedway på tv
 
vi har ingen snö
men det har blåst alldeles förfärligt
 
 
Ebba väver en löpare

kransarna blev bakade i alla fall

dragspelsbasker på gång till mej
den förra tog båten till skottland 

löparen Dans

dotter slängde åt mej en påse
och sa de här kan du fixa mamma
ett par långa strumpor till henne

vi firade jul hos sonen med familj

Mikael, Ebba, Laila och Kenneth

full fart med klapparna

å ingenting till mej


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar