lördag 10 november 2018

Revy!

 
Gråväder och blåsigt, regn och 7,5 grader.
Alltså kan jag sitta vid tv:n och titta på konståkning med gott samvete.
Jag älskar konståkning, det har jag sagt förut och det har inte ändrats.
Idag var det både damernas och herrarnas fria åkning.
Något som inte är bra är att det börjar såå tiidigt!
Hiroshima är platsen och 8.30 började det idag.
Imorgon är det uppvisning kl. 7.00!
Hm, väckarklockan på ringning då.
Eurosport 2 heter kanalen.
 
Igår kväll var vi tillsammans med goda vänner på revy.
Hjalmar Berglund håller till i Brevens bruk, en avkrok av världen.
 
Hjalmar i egen hög person alias Peter Flack.
 
Astrid Höök, Marie Kühler.

Årets julvärd Leif GW.

Han har gått på fel buss vid en kisspaus i Brännebrona.
Hustrun ringer och undrar var han är, hon är på Oscars i Stockholm!
 
Det var länge sedan vi var på hans revy men det är ett säkert kort för att ha roligt en kväll!
 
Vi var hemma vi 23-tiden och då blev det sängen.
En tjej på knypplingen i måndags smittade mej
så jag hade ont i halsen och var lite snorig.
Mår bättre idag, skönt!
 
Nu hör jag att Kenneth fixar lite fika så
sjusoverskan over and out!
Ha en skön helg!
 


2 kommentarer:

  1. Så trevlig med revy! Här är det snart dags att boka nyårsrevy, men först ska jag boka ett julbord. Det är inte lätt att passa in det mellan deltagarnas jobbjulbord. Man vill ju inte gå ut och äta flera dagar/kvällar i rad. Nåja, det ordnar sig nog.
    Fortsätt krya på dig!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här blir det julbord med åkeriägaren, som Kenneth jobbar åt. Han brukar bjuda varje år och vi får aldrig veta i förväg var vi ska avnjuta julbordet, alltid spännande.
      Kram och tack för omtanken!

      Radera