fredag 11 oktober 2019

Håhåjaja...

 
...va trötter ja ä!
Fissja va dä kann bero på?
Månne dä kann bero på att dä ä mörkre nu um hösta
eller att månen står å glor på mäj jynum fönstre å nästan ä runner.
Eller kann dä va att ja'nte går å lägger mä i ti!
 
Jaja, nu ska jag försöka svara på elisas fem en fredag i alla fall.
 
Fem en fredag v.41: Rutiner
 
1. Vad är något du gör varje morgon?
Jag går till postlådan och hämtar dagstidningen och sedan äter jag frukost
och tar en kopp kaffe.
 
2. Vilken är din typiska frukost på helgen?
Tråkigt nog är frukosten densamma vardag som helg,
hemma som på hotell,
yoghurt, smörgås med skinka och något grönt samt en kopp kaffe.
 
3. När senast testade du en ny hygienprodukt?
Eftersom jag har en allergi så testar jag inte nya hygienprodukter.
 
4. Vad hamnar oftast i din korg i mataffären?
I min korg när jag handlar hamnar alltid något så enkelt som mjölk, fil och smör.
 
5. När senast bytte du frisyr?
För 4-5 år sedan var mitt hår permanentat men nu är det kortklippt
och lättskött.
Jag har hittat en frissa, som har klippt fram en skön frisyr, bara släta till lite så är den gångbar.
 
Ja, det var lite om rutiner och det är nog bra att ha lite sådana
även efter att man blivit pensionär, eller...
Sedan är inte jag så väldigt strikt med rutiner.
Hittar jag något som är grönare på andra sidan så gör jag en avstickare!
 
Hm, imorgon ska det plöjas och potatisen tas upp på "gubbdagiset"
men de har lovat regn, inte bra.
Jaja, den som lever får se!
 
Gonatt på sä å ha en riktit sköner hälg!

6 kommentarer:

  1. Frukosten har nog klart en tendens att bli densamma oavsett veckodag. :)

    SvaraRadera
  2. En härlig liten vers på dialekt, men vilken? Jag gör helgens frukostar lite annorlunda, kanske för att veta att det är helg. Som panchis är det annars lite svårt att hålla reda på dagarna! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dä ä dänn där trälia närkedialekten. Utifall du har tittat på Hjalmar från Viiby på tv så har han sån dialekt också.
      Jo, det kan vara svårt med veckodagarna för nuförtiden kommer ju dagstidningen varje dag också!
      Kram på dej!

      Radera
  3. Lite rutin är bra. Att komma upp i hyfsad tid, äta frukost och sen en morgonpromenad. Komma hem och sätta sig en stund innan det blir dags för 11-kaffet. Det smakar riktigt gott.Sen ser ofta dagen lite annorlunda ut med en avslutande kvällspromenad. Det är rutinen här nere. Kramar

    SvaraRadera
  4. Goddagshälsningar till er alla, som ordspråket säger ... ”läsare är ledare” Mitt namn är Antonio Laura från Sverige. För bara några dagar sedan läste jag online publicerade kommentarer på en förhållande blogg. en dam från München baserad journalist avslöjar hur hon permanent botade svag erektion och snabb utlösning inom tre veckor efter att hans fru lämnade honom på grund av sjukdomen medan hon fortfarande läste sin historia som hon sa ... mannen som hjälpte henne att uppnå allt detta kallas Chief Priest Oduduwa tar tillbaka sin ex fru efter separationen. Jag hade tur att kopiera Dr.Oduduwas personliga kontaktadress för att kommunicera med honom personlig för hjälp (dr.oduduwaspellcaster@gmail. Com)
    Jag kommunicerar med samma präst Oduduwa på grund av mina utmaningar i äktenskapslivet behöver hjälp på mirakulöst sätt.
    För sju månader sedan såg min man Anderson rakt mot mitt ansikte och sa att det var mellan oss att vi var klara med vårt äktenskap, han tog bort min son Felix och reser i vårt land för att bo i Spanien, sedan dess har jag försökt att ringa och skicka meddelanden till honom via telefoner, socialmedian och e-post men han blockerade helt min linje från att nå honom, jag var så frustrerad och behövde hjälp för att åtminstone få prata med vår son Felix, jag lästes för att be om ursäkt även när vi båda vet att han har gjort mig orolig, han tog bort min son från mig i över sju månader. denna situation dödade mig varje dag jag var deprimerad och jag behövde desperat brådskande hjälp och lösning för att lösa detta problem så jag kontaktar e-postadressen till Dr.Oduduwa eftersom jag tror att han bara kan vara hopp
    för att hjälpa mig att föra tillbaka min man hem med min son. Dr.Oduduwa försäkra mig om att han kan hjälpa mig att föra honom hem igen, jag följer och följer hans instruktioner steg för steg, 2 dagar efter att Dr.oduduwa lunch en Magic Love-spell på min vägnar vid sitt tempel, ringde min man Anslund till mig mobiltelefon för att be om ursäkt, han var ledsen för allt han gjorde för att skada mina känslor och han återvänder hem till mig med sonen Felix, jag är så glad idag att jag har restaurerat min familj och min man och jag älskar varandra mer än någonsin tidigare nu. Tack till Dr.Oduduwa love-spell caster för att ha tillbaka min man hem. Jag och min kärlekspartner är evigt tacksamma för Oduduwas hjälp.
    Jag lovar att dela mitt goda vittnesbörd för att berätta världen om Dr.oduduwa förmåga att återupprätta äktenskapet tillbaka till livet, jag insåg att det här skulle vara bra att dela här, eftersom jag vet att det kommer att inspirera andra också som jag hittar i mig nyligen, jag " Jag är ett levande vittne om att det fungerar för mig, min man återvänder hemma inom sju dagar.
    Oduduwa har lösning för att lösa följande kärleksproblem;
    * Love Spells Win-Back Ex-älskare
    * Magi för framgång och marknadsföring
    * lycklig charm - BUSINESS STAR
    * avdelningar - SKYDDSHAK
    * förbannelseupplösning, andlig rening från ond ande.
    * Traditionella rötter och örter för att bota sjukdom, bota mot cancer sjukdom, bota HIV
    * fertilitet magi - FRUITS OF WOMEN har barn.
    * dekret magi, STAV LOTTERI & VINN-SPEL STAV
    Oduduwas personliga e-postadress: (dr.oduduwaspellcaster@gmail. Com)

    SvaraRadera