fredag 14 februari 2020

Valentins dag!

Glad alla hjärtans dag!

Elisamatildas fredagsfrågor handlar såklart om HJÄRTAT!

Fem en fredag v.7: Hjärtedagen

1. När fick du din första bästa vän?
Det var när jag började skolan. 
Då blev jag vän med en annan flicka, som också bodde lite ensamt.
Vi hade inga andra lekkamrater än våra bröder
så vi blev väldigt goda vänner.
Efter ett par år flyttade familjen, inget roligt alls.

2. Vad gör en vän bra?
En bra vän kan man prata med om allting.
Hon finns alltid där.
Vi har roligt ihop, vi är allvarliga ihop.

3. Vad fyller ditt hjärta med mest kärlek?
Mitt hjärta fylls med mycket kärlek när jag tittar på min make.
Han fick livet tillbaka genom en bypass-operation för några år sedan.

4. När gjorde det senast ont i hjärtat?
Hjärtat gjorde fruktansvärt ont för fem år sedan när min allra bästa vän dog i cancer.
Varje gång jag tänker på henne så är det nästan så jag inte står ut
så ont gör det i hjärtat (nu kommer tårarna).

5. Vem skickar du kärlek till idag?
Kärlek i massor skickar jag till maken och sonen med familj.
Bromin med familj får också del av min kärlek idag!

Ha en riktigt fin alla hjärtans dag!

2 kommentarer:

  1. Jaha, din man har gått igenom en bypassoperation. Det gjorde Åke också och han sa alltid att han fick ett nytt liv den där dagen 1993. Sen fungerade hans hjärta alldeles utmärkt i nästan 20 år.
    Ha en fin helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, innan så gjorde de en kranskärlsoperation och la in nät. Den här gången satt förträngningen lite illa till så det blev sågning, usch hemskt när jag tänker på det men tur att de kan göra en sådan operation.
      Tack detsamma och kramar från mej!

      Radera