söndag 16 februari 2020

Verkligen skrattfest!


Hur kan det bara hålla på och blåsa och regna...
...och regna och blåsa!
Den blåsigaste och mörkaste "vintern" som jag upplevt.
Tycker det är tråkigt för sportlovslediga barn, ingen snö att busa runt i!
Det blir väl att spela på mobilen hela tiden, suck.

Vi hade i alla fall roligt igår kväll.

Skrattade åt alla tokigheter och förvecklingar som skådespelarna levererade.
Tjocka släkten heter farsen, som Lekebergs revysällskap framförde.
Ensemblen är i ålder 61 - 87 år, helt fenomenala!
Ja, det blev många härliga garv!
God mat blev vi serverade också och kaffe med biskvi, gott.

Sonen med familj åkte till fjälls idag
så igår kom Doppe för att bo hos oss en vecka.

Han var inte nöjd med vädret idag, regn och blåst.
När kan vi gå ut, gammelmatte?
Världens goaste kisse!
Jag sörjer inte busvädret, sport på tv hela eftermiddagen!

Jag blev sugen på våfflor.
Har vi grädde hemma, frågade Kenneth.
Såklart!
Mums!

Inget på tv ikväll så det blev som vanligt P4-dans med Tomas Deutgen.
Kenneth är lycklig, för Nascar har startat, en biltävling i USA.
Han sitter vid datorn till framåt 24 ikväll.
Jag går nog och lägger mej och läser en bra bok.

4 kommentarer:

  1. Våfflor är ju så gott! Jag brukar ha vispad grädde och så blandar jag i lite apelsinmarmelad i den. Prova det nå´n gång. Det är riktigt läckert!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det måste jag prova nästa gång! Tack för tipset!
      Kram Inger

      Radera
  2. Vad jag blev sugen på våfflor nu! Rasmus är hos mig under lovveckan, så det är inte omöjligt att det blir den delikatessen här med. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju så gott! Det blir nog en omgång till i veckan för barnbarnet kommer nog på torsdag.
      Kram Inger

      Radera