måndag 13 juli 2020

Mot mörkare tider!


Ack ja, nu är solen i nedom...
Fast än är det varmt och skönt.
Vi satt faktiskt ute och eftermiddagsfikade idag.
Det var längesedan.
Solen har lyst på oss hela dagen, inte en regndroppe.
Kenneth passade på att klippa gräset.
Jag satt ute och fållade en vepa, som mamma broderat.
Bild kommer när jag tvättat och strukit den.

Knypplade klart den här lilla plätten, ca 15x15 cm.
Sydde ihop den också!
Bottenlek heter den.

Så har jag läst ut denna bok.
Lite feelgood men spännande också.
Släckte inte förrän klockan var tre härom natten 
för jag var tvungen att få veta hur det gick! 

Så var det sorgesamt igen.
Jag tycker det är många i vänkretsen som lämnar oss.
Idag fick jag samtal från Skåne att en god vän somnat in.
Han hade fått en pacemaker inopererad och allt såg bra ut.
Dagen därpå gick inte signalen fram till hjärtat,
han hade fått en hjärtinfarkt på natten och somnade in på morgonen.

Något positivt var i alla fall Emma Örtlund när hon sommarpratade idag.
En härlig, pigg tjej, som fått utstå mycket otrevligheter i sitt liv.
Mycket hörbart!

Kram på dej!

5 kommentarer:

  1. Vilken söt "plätt"! Jag har många liknande som min mamma knypplat. Hon var så duktig med sömnad på alla sätt och vis, men jag har inte ärvt hennes känsla för det.
    Visst var Emma väldigt trevlig att lyssna på!
    Ha en fin tisdag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Du är ju bra på något annat😍
      Ja, hon var bra! Nu lyssnar jag på Rasmus.
      Ha en trevlig tisdag du också!
      Kram Inger

      Radera
  2. Vad fina saker du kan göra. Handarbete har aldrig varit min starka sida. Ha en bra vecka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack 🥰 Jag klarar mej inte utan handarbete 😉
      Ha en fin vecka du också!

      Radera
  3. Vilken söt duk! Så flitig och duktig du är! Spännande böcker kan påverka nattsömnen på många sett! Ha dé gott!

    SvaraRadera