lördag 4 juli 2020

Fem en fredag eller lördag v.27: Ynnest!


Som vanligt kom jag på för sent att det är fredag idag!

Tänkte svara på elisas spörsmål.

Fem en fredag v.27: Ynnest

1. När senast var någon artig mot dig?
Kenneth var artig idag, och är det varje dag, när han tackade för maten.

2. När senast förlät någon dig?
Det var för några timmar sedan när jag inte trodde att Laila lånat vår bandslip.
Kenneth hävdade det och jag bad honom ringa henne.
Mikael, sonen, ville låna den.
Jag hade fel och bad om ursäkt.

3. Vad för något köpte någon nyligen till dig?
Mikael köpte en adapter till högtalarna så jag kan lyssna på musik från nya datorn.

4. Vad blev senast taget från dig?
Vem blev tagen från mej, skulle jag vilja säja.
En av mina allra bästa vänner togs ifrån mej för en månad sedan.
Jag sa hej då till henne förra fredagen, så ledsamt.

5. När blev du senast överraskad?
Jag fyllde år i måndags men firades i söndags.
Födelsedagen blev lugn ända till jag överraskades av en god vän, 
som kom på eftermiddagsfika.
Det blev en fin och trevlig överraskning!

Jag har givetvis lyssnat på sommarpratarna i veckan.
Det har varit ömsom vin och ömsom vatten.
Staffan de Mistura, vin.
Therese Lindgren och Cathrine Winnes, vatten.

Ha en fin lördag!

2 kommentarer:

  1. Kul att läsa dina svar Inger! Jag kom aldrig till skott med fredagsfrågorna igår av olika anledningar. Jag tänkte göra det senare på eftermiddagen, men då bjöd jag några grannar på eftermiddagsfika och sedan blev det inte av.
    Ha en fin helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Höll inte på att hinna heller, speedway hela dagen på datorn!
      Tackar! Eftermiddagsfika var bättre!
      Kram

      Radera