fredag 9 juli 2021

Planen var...

 Nej, detta väder är inget för en astmatiker, varm och fuktig luft.
Jag kan knappt andas när det är så.
I vävstugan har vi luftvärmepump och i veckan vände jag den så det kom kylluft istället.
Så jag gick ut i vävstugan och vävde på min matta.
En vävkompis kom och vävde också, ja, det vill säja...vi pratade mest!

Så har det varit fotboll som jag slötittat på medan jag stickade. 
I onsdags städade jag husbilen för planen var att vi skulle åka till Småland...
...om det inte blev för varmt.

På kvällen var det kafé i traktorföreningen hos en medlem.
Mysigt med gott fika, korv och bröd och goda samtal.
En härlig kväll på tunet.

Torsdagen kom med fortfarande varmt och fuktigt väder så någon resa med husbilen blev det inte.
Nej, vi tog "Lilla Blå" och åkte till Vadstena och uppvaktade en god vän, som fyllde 75.
Vi blev bjudna på jättegod smörgåstårta, den godaste jag ätit faktiskt.

Så åkte vi hemåt och jag tittade på mobilen hur det gått i speedwayen.
Det blev sekundärt när jag läste att ett flygplan kraschat på Örebro flygplats.
Åtta fallskärmshoppare plus piloten omkom, så hemskt.
Dessutom hade ett hus brunnit ner i Hällabrottet.
Där bor både sonen med familj och goda vänner.
Det var i närheten av våra vänners hus, bara på nästa gata, hemskt det också.
Ingen omkom i branden utan alla hann tack och lov ut.

Fyra andra hus i utkanten av Örebro har också brunnit men det har varit mordbrand.
Ingen omkom där heller men hur kan man göra något så hemskt, tända eld på husen därtill på nätterna när folk ligger och sover.
Polisen har gripit en 20-åring, skönt för de boende.

Idag har jag vilat och efterlyssnat på sommarpraterskan Anna Kinberg Batra.
Väldigt bra, både musik och prat.
Jag tycker det var synd att "gubbsen" i partiet fockade henne!
De klarade väl inte av en stark kvinna!!!  

Som du förstår så blev det ingen tur till kompisarna i Småland.
Godnatt!
 


1 kommentar:

  1. Det hände en hel del trots värmen. Ha dé gott nu när det blivit lite svalare!

    SvaraRadera