torsdag 20 oktober 2022

Lite rörigt!

 Nu har jag börjat med vävcirkeln efter två och ett halvt års uppehåll.
Alla tyckte att det var roligt att träffas igen. Knappt att vi kände igen varandra.
Tjejerna slutade ju mitt i sin vävning då men snart dunkades det i vävstugan för glatta livet.

Vi har hyrt en container för att slänga skräp i. Jag började i uthusboden, slängde en massa tomma kartonger och lådor. Fortsatte i en av våra kallgarderober, massa med tomma kartonger! Varför sparar man på tomkartonger?! Jaja, det var mycket annat som också letade sej ut i containern. När vi röjde efter mamma och pappa så fick jag en tankeställare. Jag ska inte spara på så mycket skräp!

Då hittade jag en kartong med knyppling. Var och när hade den hamnat i garderoben? Fick fundera ett tag men så klarnade det. En tjej i Vadstena hade gått bort och vår goda vän Ulla hade fått hennes alla grejer, mycket hantverk, bl.a. knyppelsaker. Hon hade börjat på ett motiv men tröttnat förmodligen innan det var klart, kan tillägga att hon hette också Inger Johansson. Knypplingen måste ha legat i garderoben minst 7-8 år. Jag hade väl inte lust att ta tag i det då.

Så här såg det ut. Så kul, detta måste jag reda ut! Det klarar du aldrig, sa Kenneth, det blir nog saxen.

Lite senare samma kväll!
 Nu är jag igång och knypplar för fullt.

Jag var tvungen att baka lite. Det ekade i frysen. Lite kanelbullar, dumlegrottor och rågsiktskakor.

Vädret har varit skapligt när vi har rensat skräp och fyllt containern.
I söndags var det inte skapligt! Det regnade och blåste och åskan gick. Rätt som det var så tog blåsten i så det var riktigt otäckt. Äpplena blåste ner och de flesta löven också. 
Idag var det dimma nästan hela dagen men vi har inte haft några minusgrader än.

 

2 kommentarer:

  1. Så flitig du är med knyppling och bakning. Till jul får jag väl baka lite, annars struntar jag i det. Det ska ju ätas upp också.
    Ha en fin helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hallå, du bakar väl! Blir så inspirerad av dina fina schackrutor. Jag blir så sugen när du lägger upp bild så jag måste också baka då!
      Kram Inger

      Radera