söndag 30 oktober 2022

Sy-och hantverksfestival!


Såg en blänkare på Facebook om en dagstur till Symässan i Älvsjö. Det var längesedan jag besökte mässan så jag blev sugen på att åka med på bussen. Jag ringde Gun. Ja, sa hon, jag såg också annonsen, vi åker. Sagt och gjort, jag bokade åt oss plus en tjej till, Inger. I fredags morse bar det iväg. Men kära nån, va mörkt det var så tidigt på morron! 

Vi hade kaffe med oss så vi kvicknade till så småningom. Halv elva var vi på plats. Oj, va mycket folk det var! De populära stånden kom man inte intill. Några utställare som vi hade siktat in oss på var inte där, besvikelse. Varmt var det och ljudvolymen...stackars de som måste stå där alla tre dagarna! 

Så blev det kurr i magen. Vi sökte upp ett matställe. Dålig information om hur köerna skulle vara till de olika maträtterna men när vi väl fick maten, rimmad torsk med gotländska rotfrukter och aioli, sååå gott!

Vid tretiden var vi färdiga med mässan och satte oss och vilade våra trötta fötter, rygg och ben, tog en fika och kikade på vad vi gjort för fynd. Klockan 17.00 (16.50) rullade bussen hemåt.

Vi konstaterade alla tre att, nja, någon mer symässa blir det inte!

Det var i alla fall roligt att göra något annat än att bara vara hemma.

Jag hade stämt träff med min svägerska Gunlög på mässan. Vi har inte träffats på flera år så det var roligt.  

2 kommentarer:

  1. Så trevlig den utflykten verkar ha varit. Det verkar ha varit en riktig heldag. Fint slut på oktober och en trevlig Halloween önskar jag dig!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var roligt att göra något annat men det fick konsekvenser...en av tjejerna fick corona och två blev rejält förkylda...det är smällar man får ta.
      Kram Inger

      Radera