söndag 19 februari 2023

Årsmöte!

 Igår, lördag, hade vi årsmöte med Örebrouddarna-föreningen med spets, alltså vår knyppelförening här i länet.

Jag hade blivit tillfrågad om jag ville vara ordförande för årsmötet och det hade jag tackat ja till. Det gick bra, inga konstigheter och bara omval på styrelse och kommittéer.

Vårt fina standar med vår logga, knypplad naturligtvis!

Efter att årsmötet klubbats igenom så fikade vi på goda smörgåsar och jättegod morotskaka.
Gunilla Falk höll ett uppskattat föredrag om knypplingens historia. Gunilla startade vår förening 1990 och var dess första ordförande.
Därefter var det dragning på "dörrlotterna" och jag fick en vinst. Så blev det en hel del "surr" i korridoren innan vi for hemöver i den nedåtgående solen. 

Idag har det varit en hemskt ansträngande dag. Både tagit guld och silver i skidskyttet, herrar och damer, trodde aldrig att jag skulle orka över mållinjen! Pust!

Imorgon blir det tidig uppstigning för Kenneth ska vara hos hjärtläkaren 8.45. Får väl ta med mej stickningen så jag har något att göra. Det brukar ta nån timme.

Nu ska jag skriva protokollet till traktorföreningen.
Ha det bäst!

 

2 kommentarer:

  1. Så duktig du är som är ordförande på årsmötet. Vår SPF-ordförande lejer bort det uppdraget. Han är rädd att göra bort sig och inte så van att hantera klubban.
    Ha en glad måndag!
    Kram,, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var längesedan jag skötte ordförandeklubban men takterna satt i (hihi).
      Kram och tack!

      Radera