lördag 31 augusti 2024

Jamänn, är det kanske dags!

 Men farmor, sa barnbarnet häromdagen, har du inte skrivit på din blogg sedan i påskas!?

Näe, det har jag ju inte...tar mej inte tid att sätta mej vid datorn. Jag hantverkar istället, stickar, knypplar och väver. 

Så har jag försökt plocka ur skåpen i köket för vi ska renovera. Det är inte det lättaste. Vad ska sparas, slängas och var ska jag ställa allt under tiden? 

På väg.
Vi har rest lite med husbilen i sommar eller rättare sagt, på försommaren och nu i augusti.

I juli tog vi hand om Doppekatt när hans familj var på semester.

Eva och jag knypplar i Sannahed.
Jag har visat knyppling på olika ställen i sommar och på söndag, imorgon, ska jag sitta och knyppla vid Gällersta forngårdsförening på deras hembygdsdag. Det tycker jag är roligt. Man får så många frågor om hantverket. Vad ska du ha det till, hur lång tid tar det, det ser komplicerat ut, etc.

Ingrid och Göran gifter sej.
Vid vår ålder är det nästan bara begravningar så det var roligt att gå på bröllop.

En kamin av böcker! Besök på Bergslagens bokloppis och en kasse böcker följde med  hem.

Margareta-tårta och flaggan i topp.


Blev lite sugen på att baka kakor. Annorlunda hallongrottor men lika goda var de.

Idag och ikväll blir det idrott, först Finnkampen och sedan GP-speedway på tv.

Nu är jag igång igen, hoppas det håller i sej!








2 kommentarer:

  1. Så trevligt med en uppdatering från dig! Du har haft en innehållsrik vår och sommar ser det ut som.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ingrid! Lite händer det hos mej, fattar bara inte varför jag skriver så oregelbundet.
      Kram Inger

      Radera