onsdag 4 september 2024

Varmt!

 I söndags var det hembygdsdag i Gällersta forngård.

En massa finbilar kom och visade upp sej, bl.a. denna pärla, en s.k. "Padda", Citroën.

Lilian och Göran visade hur man tillverkar skor. De hade med sej ett par specialare åt mej, som är lite speedway-tokig. Slipers, pisstofflor eller vad man kallar dem. Kärt barn har många namn.

Här satt jag (när jag inte fotade) och knypplade på en bildknyppling, som heter Storgatan. Idag knypplar man inte så mycket vita längdspetsar utan mer bilder.

Idag, måndag, hade vi modevisning i Gällersta församlingshem. Seniorshop hade fått hem höstkläder. Mannekängerna mådde inte så bra i tjocka jackor, sjalar och jeans för idag har det varit värmerekord denna sommar. Fast nu är det egentligen höst...

Mannekängerna med både herrar och damer. Ingvar busar lite.
Jag var med och dukade innan och bredde smörgåsar. Det bjöds på cider och sedan kaffe och äpplemuffins. Nästan alla gick hem med en kasse kläder. De hade väldigt fina kläder och jag var lite sugen men det var för varmt för min del att prova.

Kenneth hade klippt gräset när jag kom hem och vi var lite hungriga så det blev sill och potatis och lilla nubben, gottgottigottgott.

Ha en skön och sval kväll!










2 kommentarer:

  1. Så kul med mannekänguppvisning, Det hade vi i SPF också för några år sedan, men nu har vi ingen klädaffär i Klintehamn längre, så då blir det inte så lätt att arrangera det.
    Det var ju lite synd om mannekängerna att det blev en så varm dag, men så kan det bli. Vädret rår vi inte över.
    Ha en fin fortsättning på veckan!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Finns inte Seniorshop på Gotland? De hade mycket fina kläder.
      Pust, för varmt idag också!!!
      Kram

      Radera