lördag 3 november 2018

Trött, tröttare, tröttast, Inger!

 
 
Om jag var trött i onsdags när jag kom hem från barnknypplingen
så var det ett inte mot vad jag var i torsdags kväll.
Då var vi fyra tjejer från Örebrouddarna 
som visade barnen i Kumla hur man knypplar.
Vi var på biblioteket mellan 14 och 16.
Det räckte med den tiden för mina utslitna knän.
Jag stod nämligen och knypplade, fem timmar på onsdagen
och drygt två timmar på torsdagen.
 
Örebrouddarnas flyer med vår logga.

En liten tös, som provar att knyppla.
Jag tror det var 10-12 stycken, både killar och tjejer, som provade.
Alla, som provade att knyppla, fick endera en bokorm eller ett armband.
Så kul att så många ville försöka och ett par blev så intresserade
 att de ville köpa en knyppeldyna. 
 
På väg hem kom jag på att jag ville köpa en blomma till en vän, som haft cancer
 och nu var tillbaka på sitt jobb. 
Där blev jag sittande en god stund.
Skönt att han mår bra och att allt hittills gått bra!
 
Jag stöp i säng kl. 21 på torsdagkvällen och sov till kl. 9 på fredagen
och ändå var jag så trött!
Har tagit det lugnt och plockat lite med städning
och på eftermiddagen var det konståkning, härligt.
 
Fredagkväll var vi bjudna till kompisar på mat och dryck.
Vi var från början fyra familjer, som träffades.
Nu är vi tre kvar.
Tror vi har hållit ihop sedan slutet 70-tal eller början 80-tal.
 
Idag blir det konståkning igen!
 
Ha en skön alla helgons helg!
 



 
 

2 kommentarer:

  1. Så kul att det är yngre som är intresserade av knyppling!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är jättekul att de små liven tycker det är roligt med knyppling och hantverk över huvudtaget!

      Radera