fredag 6 juni 2014

Gungstolen blev som ny!

 
Maken fick ärva en gungstol efter sin mor, en amerikansk.
Tyget var inte så fräscht, lite slitet och nött.
Jag pratade med Cecilia, en kompis, om hon kunde tänka sej att byta tyg.
Hon tog hem den för ett tag sedan och tadaa...
 
...här är den!

Så fin den blev!
Hon har gjort ett väldigt bra jobb med den.
Jag hittade en annan fåtölj under en massa filtar som hon fick med sej hem
och som hon ska försöka fixa till.
 
Nu är alla cirklar slut för säsongen.
Igår kväll gjorde vi en utflykt med folkdräktscirkeln.
Margareta hade fika med till oss och vi åkte till Kumla sjöpark.
Ingen av tjejerna hade varit där förut.
De blev imponerade av anläggningen.
Vi gick runt alla små, anlagda sjöar och tittade på både fågelliv och växter. 
 
Här är det en knipa med ungar.
De var så långt bort därav suddet.
 
Sothöns med ungar...
 

...och ruggugglor...nej vad säjer jag...
Margareta dukar upp och kan man tänka sej, solen sken!
Det hade regnat till och från hela dagen men på kvällen sken det upp.
Det var Marknadsafton i Örebro och då brukar det vara fint väder!
 
Annars har jag mått skit ett tag, yrslig, trött och okoncentrerad.
Jag har haft för mycket runt mej och då slår "gå-i-väggen" till med kraft.
Försökt att göra roliga saker och vila mycket så jag hoppas på bättring.
 
Maken hjälpte mej att dra på en väv så jag ska nog gå och solva den idag.
Det ska bli möbeltyg.
Cecilia ska byta tyg och reparera stolsdynor till matgruppen.
Längtar efter att sätta igång med vävandet!
 
...men kära nå'n...solen skiner!
Då ska jag gå ut och hissa flaggan!
Det är vår NATIONALDAG!
 
 
 


2 kommentarer:

  1. Hoppas du fick en fin nationaldag.
    Er gungstol blev väldigt fin med det nya tyget, och nu ska du väva eget möbeltyg. DU är flitig du.
    Önskar dig en fin pingsthelg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det blev en skön nationaldag!
      Flitig och flitig, jag tycker det är avkopplande att väva och nu får jag tid när kurserna är slut.
      Kram och ha en fin helg Du också!

      Radera