söndag 22 juni 2014

Midsommarhelgen har gått i lugnets tempo.

Lilltösen har varit hos oss några dagar denna vecka.
Dels har fritids varit stängt och dels ville hon vara hos farmor.
I torsdags hämtade jag henne vid ett och så for vi hem och åt spaghetti och köttfärssås.
Gissa om tjejen åt!
Å, det var gott, farmor!
Glad blir man.
 
På kvällen var hon, farfar och jag på cirkus.
För Ebba var det första gången och då var det naturligtvis spännande.
Jag har inte varit på cirkus sedan Mikael var liten och det är några år sedan.
Det var cirkus Scott, som var i sta'n.
De har inga vilda djur med sej längre, bara hästar, hundar och papegojor.
Vi satt väldigt bra, första parkett och naturligtvis kom han med hästarna till oss och ville ha med Ebba in i manegen men hon ville inte.
Då tog han tag i mej så jag har uppträtt på Cirkus Scott!!!

Jag har annars stickat mej genom fotbollsmatcherna...

...och fick dessa sommarsockor färdiga lagom till det blev lite kyligt.

Midsommarafton i Gällersta Forngård som vanligt och Anders räknar pengar, som vanligt.
Det var inte så mycket pengar att räkna, för kyligt för att locka ut folk på kvällen.
Maken och jag satt i sekretariatet från 22.00 till 01.00 och där inne var det varmt och skönt!

Lalla Hansson uppträdde 21.30.
Många goa låtar spelade han men jag förstår inte hur han kunde spela i kylan!

Ganska mycket folk, som diggade hans låtar.
 
Resten av helgen har vi bara varit, så skönt!
Få se om jag laddat batterierna något för de har varit väldigt urladdade en längre tid.
Jag har stickat, broderat och läst och lagat mat.
Idag lyssnade jag på Sommar och Sanna Nielsen.
Hon hade ett väldigt fint sommarprogram, tyckte jag, grät när hon berättade om sina morföräldrar. 

Bäst jag satt med broderiet så började det mullra och regnet bara hällde ner.
Så småningom övergick det i hagel och temperaturen sjönk ännu mer.
Annars har det varit aprilväder idag med sol och regn om vartannat och ca 12 plusgrader.
 
Kramelikram och go'natt!


1 kommentar:

  1. Så härligt att få rå om barnbarnet och dessutom få uppträda på cirkus!!! Mycket fint som du dokumenterat på bild! Ha dé bra! Elisabeth

    SvaraRadera